Gateway Portland

10209 NE Halsey St.

Portland,Oregon , United States

Email: gw@cartoys.com

Phone: 503-256-0030

Directions
Store rating by customers
4.1 /5
378 reviews

Store Hours

Sun: 10:00 am - 7:00 pm
Mon: 9:00 am - 7:00 pm
Tue: 9:00 am - 7:00 pm
Wed: 9:00 am - 7:00 pm
Thur: 9:00 am - 7:00 pm
Fri: 9:00 am - 7:00 pm
Sat: 9:00 am - 7:00 pm

Store Management

Store Manager
John Chaney
Installation Manager
Donald J Owen

About this location

Store Manager: 
John Chaney

At Gateway Car Toys, it’s been our pleasure to the entire east Portland area with not only the very latest and coolest car audio, mobile video and GPS navigation, but also the very best installation services from MECP certified installers. We have hundreds of iPod/iPhone connectivity solutions and can show you easy ways to upgrade your mobile entertainment system affordably for sound and DVD you never thought possible in your car.

Install Manager: 
Donald J Owen

We're also very proud of our professional installation services, the best in the industry. Shopping for easy and affordable solution for iPad or iPhone connection or factory system upgrades.

Professional Car Detailing
From the Oregon coast to the Cascades, driving around the Northwest can be tough on your car. But you can fight back and protect your car with regular car detailing from Gateway Car Toys. More than just the best value in town, we use the finest products the best equipment, and expertly trained detailers to produce a clean, spotless car inside and out.

Car Window Tinting
Keep your vehicle cooler on those hot summer days, and protect the interior from damaging UV rays all year long with professionally installed Car Window Tinting from Car Toys.

Customer Reviews

Google
5.0/5
Jun 17, 2021
Google William
I came in with a stereo that wasn't working after 3 years of sitting idle. Guy at the counter told me that even though he was busy and didn't have time now to take a full look at it, he'd at least go in and replace the fuses for me. Once he did, my stereo was totally working and he didn't even charge me for anything! Thanks again!
Business Owner replied on Jun 18, 2021:
We're so happy we were able to help you out! Thank you for taking the time to leave a review for Car Toys. We're happy we could meet your expectations! We hope you have a fantastic day!
Google
5.0/5
Jun 6, 2021
Google Joe
The whole staff, but especially the manager Travis was knowledgeable, friendly, and made sure we were taken care of.
Business Owner replied on Jun 7, 2021:
We're happy you found our staff to be so supportive during your experience at Car Toys. We strive for 100% satisfaction, and it is great to see you had such a positive experience at our location, we sincerely value your review. We hope you have a great day!
Google
5.0/5
Jun 6, 2021
Google Aaron
This is a great place to go to find a system unlike their competitors that try to push as system on you that's way out of your budget these guys listen to you and try to put together a system for your budget. you still need to spend some money in order to get a good system though
Business Owner replied on Jun 7, 2021:
We're happy to hear you had such a positive experience with our team! Thank you for taking the time to leave us this review! Your rating means a lot to us. We hope you have a great day!
Google
5.0/5
Jun 5, 2021
Google Martin
Great staff that works here, knowledgeable on everything I got, very patient with me.
Business Owner replied on Jun 7, 2021:
We strive for 100% satisfaction, and it is great to see you had such a positive experience at our location, we sincerely value your review. Thank you for your kind words and this wonderful review!
Google
5.0/5
May 31, 2021
Google Brian
Travis helped me get a new navigation system installed in my Honda Element. The turnaround was super quick and the finished product looks & functions perfectly... almost feels like I have a new car! I recommend going in to see what this shop can do to improve the tech in your vehicle. I’ll definitely be back.
Business Owner replied on Jun 4, 2021:
We always strive to provide top quality service to every guest, and are pleased to hear that you enjoyed your experience with Car Toys. Your recommendation means so much to us and we're so happy to have earned it. Thank you for taking the time to share your experience. Have a great day!
Google
5.0/5
May 30, 2021
Google Billy
Car Toys employees were all very helpful and not pushy. The alarm is very high quality. They didn't program the remote for my hatch but they rectified the problem. Nice work!
Business Owner replied on Apr 14, 2021:
We appreciate all reviews, and appreciate you giving us the chance to improve by providing us with this feedback. Thank you for taking the time to let us know how we did. We hope you have a great day!
Google
5.0/5
May 24, 2021
Google Alyssa
We returned to car toys to have another remote start installed on a second vehicle. Even though they didn’t have the exact model we wanted, they were very accommodating and able to get us an upgraded model at a reasonable price. They went above and beyond to get our new remote start system installed the same day and get us a great value for the system we purchased. Once the system was installed the car was found to be in perfect condition as it was when we dropped it off. They also made sure to let me know how much I was appreciated as a first responder. Overall it was a fantastic experience and I would highly recommend Car Toys to anyone with a need for a remote start system or other product they carry!
Business Owner replied on May 27, 2021:
We're so glad that we were able to go above and beyond your expectations! We're so glad that we were able to go above and beyond your expectations!
Google
5.0/5
May 22, 2021
Google Jose
They have best steros ever and they have coolest speakers and friendy workers ever best place ever
Business Owner replied on Jun 4, 2021:
We're so glad you had such a wonderful experience with us! Thank you for your wonderful feedback, your rating means a lot to us. We hope you have a great day!
Google
5.0/5
May 16, 2021
Google Joshua
I recommend car-toys because the staff was friendly and Travis Wilding went above and beyond to make sure I was happy with my purchase and install,when I were ready my wife and I will be back to install a system in her ride
Business Owner replied on May 19, 2021:
We're happy you found our staff to be so supportive during your experience at Car Toys. Your recommendation means so much to us. Thank you for taking the time to share your experience. Have a great day!
Google
5.0/5
May 16, 2021
Google Soulflip
There was an issue with the settings in a component being reset after my cars power was disconnected after a repair, after the warranty was ended (not that it was broken, just a weird settings issue). The installation guy at the shop took like 30 minutes to research the issue and fix it for me free of charge. Thanks Car Toys!
Business Owner replied on May 19, 2021:
We're so happy we were able to help you out! We really appreciate your feedback. It means a lot to us. Thank you for taking the time to leave us a review. Have a great day!